Cara Tambah & Semak Nilai Prabayar

akudankita | 03:06 | 29 comments

Assalamualaikum , hari ni aku tulis artikel yang semua orang dah tau . Tapi ! besar kemungkinan ada segelintir yang masih belum tau cara-cara nak Tambah Atau Semak Nilai Prabayar . Segelintir itu termasuklah aku sendiri . Tadi aku pakai telefon bimbit abang aku nak mesej kawan , lepas dah mesej banyak kali , aku nak semak baki yang tinggal ... JADI , ITULAH SEBABNYA AKU TULIS ARTIKEL NI !

Ok , Lepas ni mohon hafal :p



Maxis
Cara Reload : Dail *111*14 digit pin topup#
Semak Baki Kredit :  Dail *122#

Celcom
Cara Reload : Dail *122*16 digit pin topup#
Semak Baki Kredit :  Dail *124#

Digi
Cara Reload : Dail *123*16 digit pin topup#
Semak Baki Kredit :  Dail *126#

U Mobile
Cara Reload : Dail *138*16 digit pin topup#
Semak Baki Kredit :  Dail *118*8#

Diharap artikel ni dapat memajukan teknologi di Malaysia . 

K Sekian saja dri ku .


Category:

Massage From Author :
Not Available At This Time~!

Like the Post? Do share with your Friends.

29 comments:

  1. Replies
    1. *126# utk check balance, *129# utk langgan internet quota dan topup.

      Delete
    2. Cara Tambah And Semak Nilai Prabayar >>>>> Download Now

      >>>>> Download Full

      Cara Tambah And Semak Nilai Prabayar >>>>> Download LINK

      >>>>> Download Now

      Cara Tambah And Semak Nilai Prabayar >>>>> Download Full

      >>>>> Download LINK Qz

      Delete
  2. Hmm...klu artikel ni x de x maju negare kite ni

    ReplyDelete
  3. Terima kasih byk sbnrnya sgt membantu. Contoh td member yg agak senior orgnya semak baki digi dgn call hotline. Sbb saya user maxis & celcom.

    ReplyDelete
  4. terima kasih untuk info. memang sangat membantu. saya tolong rakan yang tidak tahu semak baki akaun digi

    ReplyDelete
  5. Replies
    1. Asalammualaikum... Mcm mana nak semak topap kawan

      Delete
  6. Kartu u mobile saya tak boleh nak isi ulang,, , macam mana

    ReplyDelete
  7. Memang artikel yng bagus.....kipidap

    ReplyDelete
  8. Haha. Good job. Thanks for sharing. Done topup for my daughter. She use umobile. I am celcom user.

    ReplyDelete
  9. Haha. Good job. Thanks for sharing. Done topup for my daughter. She use umobile. I am celcom user.

    ReplyDelete
  10. Macam mana semak baki topap kawan

    ReplyDelete
  11. Selamat tengahari, saya natili, ingin tahu berapa lama jangkamasa nilai top up RM 10 yg diberikan . Saya kurang jelas sb dbahagian atas kertas reload tercatit tarikh tamat tempoh yg dipaparkan tapi di bahagian bawah pula ada catitan .. Value Valid for 10days...
    Contoh...
    Tarikh pembelian reload Digi 06/ 10 / 2016
    Tamat Tempoh yg ditertera pd reload 21/ 09 / 2017
    Catitan dibahagian bawah reload tamat nilai 10hari
    @ value valid for 10days.

    Mohon pencerahan sebab saya cuba reload hari ini melalui no 016 sahabat saya tpi telah dimaklumkan reload tersebut telah digunakan. Mohon pihak Digi maklumkan waktu/masa/ tarikh yg telah digunakan utk reload tersebut atau sememangnya reliad saya ini telah tamat tempoh.
    Saya sertakan juga no siri reload tersebut :
    11013776178000036564
    11013776178000036913

    Terima kasih Digi.

    ReplyDelete
  12. Selamat tengahari, saya natili, ingin tahu berapa lama jangkamasa nilai top up RM 10 yg diberikan . Saya kurang jelas sb dbahagian atas kertas reload tercatit tarikh tamat tempoh yg dipaparkan tapi di bahagian bawah pula ada catitan .. Value Valid for 10days...
    Contoh...
    Tarikh pembelian reload Digi 06/ 10 / 2016
    Tamat Tempoh yg ditertera pd reload 21/ 09 / 2017
    Catitan dibahagian bawah reload tamat nilai 10hari
    @ value valid for 10days.

    Mohon pencerahan sebab saya cuba reload hari ini melalui no 016 sahabat saya tpi telah dimaklumkan reload tersebut telah digunakan. Mohon pihak Digi maklumkan waktu/masa/ tarikh yg telah digunakan utk reload tersebut atau sememangnya reliad saya ini telah tamat tempoh.
    Saya sertakan juga no siri reload tersebut :
    11013776178000036564
    11013776178000036913

    Terima kasih Digi.

    ReplyDelete
  13. Klw bleh tau macam mana caranya pinjam pulsa u mobile bos

    ReplyDelete
  14. Tuk masukan baki RM 10 maxis tak boleh .terus ada sms suruh call 123 .untuk membuka blokir voucher isi ulang .macam itu .TopUp dah tak bisa guna ke.tolong bantu

    ReplyDelete
  15. Selamat Hari Setiap orang,
    Saya memperkenalkan kepada anda syarikat pinjaman Rossa stanley, Kami adalah firma kredit pinjaman yang disokong oleh IMF (Dana kewangan antarabangsa) yang dibentuk untuk membantu orang miskin yang memerlukan bantuan di seluruh dunia, seperti bantuan kewangan. Jadi jika anda mengalami kesulitan kewangan atau anda berada dalam kekacauan kewangan, dan anda memerlukan dana untuk memulakan perniagaan anda sendiri, atau anda memerlukan gadai janji untuk menyelesaikan hutang anda atau membayar bil anda, memulakan perniagaan yang bagus, atau anda mendapati sukar untuk mendapatkan hipotek modal dari bank tempatan , @ Syarikat pinjaman ROSSA STANLEY, kami adalah syarikat kewangan berpengalaman yang menyediakan pinjaman percuma kepada individu yang berminat dan serius, syarikat, badan korporat dan orang awam pada kadar faedah 2%. Kami mempunyai akses kepada kumpulan tunai untuk memberi kepada syarikat dan mereka yang mempunyai rancangan untuk memulakan perniagaan tidak kira betapa kecil.Kami yakin bahawa kebajikan dan keselesaan anda adalah keutamaan kami yang optimum, mengapa kami berada di sini untuk menjaga pemprosesan pinjaman anda . Berhubung dengan perkhidmatan pelanggan kami

    N: B Tolong jangan hubungi kami jika anda tidak bersedia untuk mendapatkan modal teroka anda
      
      E-mel: rossastanleyloancompany@gmail.com
      Viber: +15186756750
      Instagram: Rossamikefavor
      Twitter: Rossastanlyloan
      Facebook: Stanley Rossa
       
    untuk tindak balas yang cepat dan pantas ....
    Mohon isi borang permohonan di bawah dan kami akan kembali kepada anda,

    Perkhidmatan kami termasuk berikut:
    Penyatuan Hutang
    Gadai janji Kedua
    Pinjaman Perniagaan
    Pinjaman Peribadi
    Pinjaman Antarabangsa
    Pinjaman untuk apa-apa jenis
    Gadai janji keluarga
    E.T.C

    Borang Permohonan Pinjaman:

    * Nama pemohon:
    * Alamat:
    * Negeri:
    * Negara:
    * Jantina:
    * Status perkahwinan:
    * Umur:
    * Pekerjaan:
    * Kadar Pendapatan:
    * Mudah alih:
    * Amaun yang Diminta:
    * Tempoh Pinjaman:
    * Tujuan Pinjaman:
    * Adakah anda memohon gadai janji sebelum ini?
    * Jika ya; Nama syarikat & Lokasi:

    EMPLOYMENT:

    * Tempat kerja:
    * Alamat:
    * Nombor telefon:

    Pegawai pinjaman.

    Selepas mengemukakan Permohonan Pinjaman, anda boleh mengharapkan jawapan awal kurang dari 1 jam dan pembiayaan dalam tempoh 24-96 jam menerima maklumat yang kami perlukan



    rossastanleyloancompany@gmail.com atau teks atau hubungi kami
     viber +15186756750

    ReplyDelete
  16. Topup online
    https://www.qamaro.com

    ReplyDelete
  17. Kalo unifi macam mane nak topup?

    ReplyDelete
  18. Kenapa aq buat cara nk semak baki tak boleh

    ReplyDelete
  19. Saya ada beli voucher credit celcom.. Tapi bila kita masuk ke *122*pin#yes..... Tak bisa dan credit itu tk masuk.???? Kenapa ya

    ReplyDelete
  20. Sy tersilap beli topup Maxis lepas to ni pin guris terkoyak..hanya tinggal nk siri jd nk buat cam na yeeerr

    ReplyDelete
  21. SAYA MENYAMBUT ANDA SEMUA DI HALAMAN INI
    INI CERITAKU

    Saya MURNI SANTI, Seorang wanita, ibu, saudara perempuan dan teman dari (Bekasi), Indonesia, saya adalah REAL ESTATE MANAGER dan saya telah mengalami banyak tekanan keuangan akhir-akhir ini, tidak ada yang mau meminjam kami uang untuk menyelesaikan proyek komersial kami yang telah dibangun beberapa bulan sekarang. Saya telah ditipu oleh beberapa perusahaan peminjaman palsu yang mengklaim sejumlah besar uang dari saya tanpa kami tidak menerima pinjaman.

    Saya frustrasi, suami saya mencoba yang terbaik dan membantu, saya akan bunuh diri karena rasa sakit itu, itu terlalu berat untuk ditanggung dan saya kehilangan semua harapan, sampai saya diperkenalkan dengan SEMUA PINJAMAN HIBAH GLOBAL sebuah perusahaan pinjaman yang disponsori oleh bank dunia itu sendiri.

    Saya memutuskan untuk mengajukan pinjaman dan memang menghubungi perusahaan, petugas bagian pinjaman mereka yang benar-benar memberi saya harapan dan mengatakan kepada saya untuk tidak khawatir perusahaan akan meminjamkan uang kepada saya, bahkan ketika jumlah yang saya butuhkan sangat besar, dan semua yang bisa saya berikan kepada mereka persyaratan yang merupakan beberapa informasi pribadi, yang saya lakukan.

    Saya menjalani semua proses, mereka berjanji untuk meminjamkan uang yang saya minta setelah mengonfirmasi bahwa saya memenuhi syarat untuk pinjaman, saya diminta untuk menunggu, yang sangat mengejutkan saya adalah pinjaman masuk ke akun saya dan saya mengkonfirmasinya .. Perusahaan kembali secara finansial dan keluarga saya baik-baik saja, ini membuat hidup saya lebih baik, saya bersyukur kepada Allah dan kepada SEMUA PINJAMAN HIBAH GLOBAL
    GMAIL ..... allglobalgrantloan@gmail.com

    UNTUK MENGHUBUNGI KU
    NAMA Perusahaan: SEMUA PINJAMAN HIBAH GLOBAL EMAIL Perusahaan: allglobalgrantloan@gmail.com
    Whatsapp Perusahaan: +1(301)971-4445
    Nama Saya: MURNI SANTI
    Email Saya: murnisanti55@gmail.com

    ReplyDelete
  22. Hari yang baik untuk semua warga negara Indonesia, nama saya Nurul Yudianto, tolong, saya ingin berbagi kesaksian hidup saya yang sebenarnya di sini di platform ini sehingga semua warga negara Indonesia berhati-hati dengan pemberi pinjaman pinjaman di internet

    Setelah beberapa waktu berusaha mendapatkan pinjaman dari lembaga keuangan, dan terus ditolak, saya memutuskan untuk mengajukan pinjaman secara online tetapi saya curang dan kehilangan Rp18,7 juta, kepada seorang wanita di saudi arabia dan Nigeria.

    Saya menjadi sangat putus asa dalam mendapatkan pinjaman, jadi saya berdiskusi dengan teman saya Nyonya Rika Nadia (rikanadia6@gmail.com) yang kemudian memperkenalkan saya kepada Lady Esther, manajer Cabang dari Access Loan Firm, sehingga teman saya meminta saya untuk mendaftar dari LADY ESTHER, jadi saya Menjerit dituangkan dan dihubungi LADY ESTHER. melalui email: (estherpatrick83@gmail.com)

    Saya mengajukan pinjaman sebesar Rp250 juta dengan suku bunga 2%, sehingga pinjaman disetujui dengan mudah tanpa tekanan dan semua persiapan dilakukan dengan transfer kredit, karena tidak memerlukan jaminan dan jaminan untuk pengalihan pinjaman, saya diberitahu untuk mendapatkan sertifikat perjanjian lisensi untuk mentransfer kredit saya dan dalam waktu kurang dari satu setengah jam uang pinjaman telah dimasukkan ke dalam rekening bank saya.

    Saya pikir itu adalah lelucon sampai saya menerima panggilan dari bank saya bahwa akun saya telah dikreditkan dengan jumlah Rp250 juta. Saya sangat senang bahwa akhirnya Tuhan telah menjawab doa-doa saya dengan buku pinjaman dengan pinjaman asli saya, yang telah memberi saya keinginan hati saya.

    Semoga Tuhan memberkati LADY ESTHER untuk mewujudkan kehidupan yang adil bagi saya, jadi saya menyarankan siapa pun yang tertarik untuk mendapatkan pinjaman untuk menghubungi Mrs. LADY ESTHER melalui email: (estherpatrick83@gmail.com) atas pinjaman Anda

    Akhirnya saya ingin berterima kasih kepada Anda semua karena meluangkan waktu untuk membaca kesaksian hidup saya yang sebenarnya tentang kesuksesan saya dan saya berdoa kepada Tuhan untuk melakukan kehendak-Nya dalam hidup Anda. Anda dapat menghubungi saya untuk informasi lebih lanjut melalui email saya: (nurulyudianto2@gmail.com) Salam

    ReplyDelete